Forsbacka IK
Forsbacka Idrottsklubb
Fotboll
Kryss och vinst mot Hälsingelagen!
2023-09-28 20:00
Målskyttarna (saknas gör Liam och Isak ersatte på bilden) mot Edsbyn 💥

Två matcher har redan flugit förbi sen senaste derbyt mot Årsunda.
Bortamatchen mot Bollnäs slutade med ett tungt poängtapp efter att ha slutat 0-0. En match som Fiken sett till hela matchen dominerade men inte lyckades göra något mål.
Coach Gladh sa detta efter den matchen:

”En match där vi går ut direkt och dikterar spelet. Är enormt nöjd med återerövringen vid bolltapp de flesta 30 minuterna då jag knappt tror Bollnäs är över egen planhalva. Vi skapar chanser för att göra både ett eller två mål redan då men får inte in bollen. Efter det så jämnas matchen ut men där vi kontrollerar spelet och skapar de chanser som finns. Med 20 kvar får Vincent en väldigt billig utvisning vilket försvårade vår forcering. En match där vi ska ha tre poäng med oss hem men åker bara med ett. Vi tränar vidare i veckan på spelet kring motståndarboxen så är vi redo för Edsbyn!”

Sagt och gjort kom Fiken tillbaka med besked. Matchen hemma mot Edsbyn slutade med en komfortabel 5-1 seger efter 2-1 i halvtid. Matchen dominerades fullständigt av hemmalaget och trots att Edsbyn fick göra ett mål borde det varit större siffror. Men 3 poäng var det viktiga och fortsatt kamp om första platsen inför avslutande två omgångar.

Kapten Blomqvist säger detta efter matchen:

”Det var nog aldrig något snack vem som skulle vinna denna match. Ganska talande är det när Edsbyn direkt efter avspark går ner och ställer sig vid sitt straffområdet och bara satsade på kontringar. Men jag nöjd över hur vi hanterar det med bra tålamod. Extra kul att vi gör två mål på exakt det vi hade tränat på inför.
Viktig seger och riktigt bra stämning i gruppen just nu, vi är svintaggade inför derbyt och avslutningen av serien!”

Med två omgångar kvar leder alltså Falun med två ynka poäng. Lyckas vi ta en poäng i helgen är vi åtminstone klara för kval. Men som alltid kör vi på hela vägen och ska gå för tre poäng i helgens derby mot Helges på Mariehov!
Matchstart är 14.00, ses vi inte på plats kommer matchen sändas på GD📺

Nu åker vi! ForzaFiken 💛🖤